Yüzme Nasıl Öğrenilir?

Bu konumuzda yetişkinler nasıl yüzme öğrenir, veya ne  kadar sürede yüzme öğrenilir gibi konulardan bahsedeceğiz. Yüzme bilmeyen yetişkinlerin yüzme öğrenmesi, ve öğrenim süresi her bir yetişkinde değişkenlik göstermektedir. Kişinin spor geçmişi, fiziksel kapasitesi suya karşı adaptasyonu ( su korkusu var mı / yok mu ? ) gibi durumlar değerlendirilerek yüzme öğrenme programı uygulanır. Kişinin daha kolay yüzme öğrenebilmesi için suya alıştırılmalı ve suya karşı adaptasyonu sağlanmalıdır. Sudan korkan veya daha önce boğulma tehlikesi yaşamış bir kişinin yüzme eğitiminden önce mutlaka suya karşı adapte edilmelidir. Kişi korkularını yendikten sonra fiziksel anlamda da yüzme egzersizlerini daha az efor harcayarak kolayca yapacaktır. Peki yüzme kursu eğitimlerine nereden başlamalı?

Serbest Yüzme Nefes Alma

Yüzme eğitim basamaklarının en başında gelen yüzme nefes egzersizleri ile başlayarak ilk adımı atmalıyız. Yüzme de nefes tekniği ağzımız kısa sürede almış olduğumuz oksijeni ( havayı ) başımızı suya sokarak burnumuzla uzun süreli üfleyerek olmalıdır. Yani kısa sürede almış olduğumuz oksijeni uzun süreli kullanarak ilerlemek en doğru olanıdır. Uzun süreli kullanmaktan kastımız nefesimizi tutmayacağız. Mutlaka aldığımız oksijeni suya üfleme yaparak yüzmeli ve doğru kol çekişi yaparak diğer nefesi almalıyız. Yüzme nefes egzersizlerinin için almış olduğumuz oksijeni ne kadar süre tutabiliyoruz benzeri çalışmalar da yapılmaktadır.

 

 

streamline

Streamline

Daha sonra yüzme de streamline dediğimiz suyun akış çizgisini yakalama suyun akış çizgisini hissetme çalışmaları yapılmalıdır. Resimde görüldüğü üzere eller birleşik baş kolların arasında vücut düz olacak şeklinde suda kayma, akma çalışmaları yapılmalıdır.

 

 

 

 

Yüzmede Ayak Çırpma

Serbest stil yüzme öğrenme aşamalarından bir diğeri de doğru ayak çırpma dır. Yüzme esnasında bacaklar bir birine yakına yani kapalı olmalıdır. Bacak vuruşları suyun en üst seviyesinde dinamik olmalıdır. Ayak bileği hafif gergin olmalıdır, aşırı gergin tuttuğunuzda ayağınızın tabanına kramp girebilir. Bu çalışmaları yüzme öğrenme süresinde sürekli tekrarlar yaparak öğrendikten sonra yüzme de kol çekişlerine geçebilir. Eğer hala nefes ve ayak çalışmalarını kavrayamadıysanız kol çekişlerine geçmemelisiniz.

 

 

 

Yüzmede Kol Çekişi Nasıl Olmalıdır?

Serbest teknikte kollar omuz izasından olmalıdır. Kollarınızı sağ ve sol dönüşümlü olmalıdır. Bir kol ileri doğru uzarken diğer kolun suyu arkaya doğru itmesi gerekir. Parmaklarınız birbirine yakın yani kapalı olmalıdır. Dirsekleriniz kırılı iken suda ileri doğru uzanmaya çalışarak diğer kol çekişini gerçekleştirmelisiniz. Serbest stil yüzmede kol çekişi üç basamakla anlatılabilir. Avuçlarımızla suyu yakalama, çekme ve itme dir. Yani kollar her seferinde birbirine paralel olarak çalışmalıdır.

Yazı ve görsel materyaller yüzme öğrenme aşamalarından örneklerdir. Yüzme kurslarında daha detaylı bilgi ve içerikler söz konusudur.