Yüzmede Dehidrasyon ( Sıvı Kaybı )

Ana Sayfa » BLOG » Beslenme » Yüzmede Dehidrasyon ( Sıvı Kaybı )
Yüzmede Dehidrasyon ( Sıvı Kaybı )

Yüzmede Dehidrasyon

Dehidrasyon kısaca ve anlayabileceğimiz bir dilde vücudun sıvı kaybetmesidir. Eğer ki günlük sıvı alımı ihtiyacımızı yeteri kadar karşılayamaz isek ( Günlük 2,5 – 3 lt ) üstüne de antrenmanlarımız ile devam eden sıvı kaybını vücudumuza hissettirirsek sonuçlar tehlikeli olabilir.

Nasıl olur zaten suyun içindeyiz nasıl su kaybı yaşarız gibi basit bir düşünce ile yüzmeye devam eder isek sonuçlarına katlanmak zorunda kalabiliriz. Normalde Vücut deri ile 500 ml, akciğer ile 400 ml idrar ile 1500 ml bağırsak yolu ile 200 ml sıvı tahliyesi yapmaktadır. Birde performans antrenmanını eklediğimizde sıvı kaybı fazlalaşacaktır.

Sporcular antrenman en az 2-6 saat öncesinden sıvı alımına başlamaları gerekmektedir. Bulunduğu ortamın sıcaklığı ( sıcak ve nemli ortamlarda yapılan antrenman ile sporcu saatte 3 lt ye kadar sıvı kaybı yaşayabilir ), yaptığı antrenmanın yoğunluğu doğrultusunda bedenimiz terlemeye başlayacak ardından vücudumuzdan atılan su miktarı ile çeşitli semptomlarla karşı karşıya kalacaktır. Sıvı kaybı ile ortaya çıkacak semptomların başında baş ağrısı, üşüme, kramplarlar, sık sık nefes alma direnç azaldıkça ortaya çıkar ve performans devam ettikçe durum daha da kötüye gidebilir. Yapılan araştırmalar da Dehidre olmuş vücut
yüzünden çok düşük bir oranda olsa sporcularda hayati tehlike görülmüş ve ölüm ile sonuçlanmıştır.

Dehidrasyonu engellemek için yukarıda belirttiğimiz gibi en az 2-6 saat öncesinden sıvı alımına başlamak, antrenman esnasında ise set araları ve mesafe araları yada 10 dk lık dilimlerde 2-3 yudum su içmek sizin dehidre olmanızı engelleyecektir. Yoğun antrenman esnasında sadece su alımı yeterli olmayabilir bu nedenle elektrolit sıvılar ile vücudu destekleyebilirsiniz. Elektrolit sıvılar sodyum, potasyum vs içeren sıvılardan oluşur.

Vücudumuzun dehidre olup olmadığını anlamak için çeşitli yöntemler vardır. Bunların başında kan tahlili, tükürük tahlili ve en basit ve en kolay yöntem olan idrar gözlemi ile anlayabiliriz. İdrar gözlem yöntemi basit ve kolaydır. Bilimsel olarak 8 düzeyli bir renk ölçütü vardır fakat sporcular için olay basittir. idrar renginiz açık ve renksiz ise vücudunuzda yeteri kadar su var demektir. İdrar renginiz koyu sarı ise sıvı alımına acil başlamak gereklidir.

Yüzücülerinize sıvı alımını alışkanlığı kazandırmak antrenörlerin görevidir ve alt yapıdan itibaren yüzücüler eğitilmelidir.
Alacağınız kararlar doğrultusunda yüzücüler ;

*Pet şişe ile değil Her Yüzücünün en az 1 lt lik suluk diye tabir ettiğimiz mataraları olmalı ve antrenmana getirmesi zorunlu tutulmalı.
*Dönem dönem kontroller yapılarak suların antrenman esnasından azalıp azalmadığı takip edilmeli.
*Mesafeler arası veya setler arası 3-4 yudum su içilmesi sağlanmalı
*Mataralar devamlı suretle dek in üzerinde çocukların ve antrenörün görebileceği yerde olmalı.
*Aileler konu hakkında bilgilendirilmeli
*Yüzücüler midem bulanıyor, su içemiyorum gibi bahaneler ile karşınıza çıkabilir bunların önüne geçilmeli.

Kısacası sağlıklı olmayan hiç bir sporcunun antrene edilmesi kolay değil. Kolay olan ise zamanında eğitim ve bilgilendirmektir.

ÖNEMLİ UYARI!!!

GÜNLÜK GİRİŞ YOKTUR!!!

İnternet Sitemiz Üzerinde birçok sorunun cevabı bulunmaktadır. Lütfen sitemizi inceledikten sonra bize ulaşarak RANDEVU talebinde bulununuz.

İlginiz için teşekkür ederiz.

SIKÇA SORULAN SORULAR İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ.