Bel ve Boyun Fıtığında Yüzmenin Faydaları

Ana Sayfa » BLOG » Bel ve Boyun Fıtığında Yüzmenin Faydaları
Bel ve Boyun Fıtığında Yüzmenin Faydaları

Bel ve Boyun Fıtığı İçin Yüzmenin Faydaları

Bel ve boyun fıtığı gibi bir çok rahatsızların ilerlemesini engelleyen yüzme sporu insanlarda olumlu sonuçlar veriyor. Karın ve sırt kaslarını kuvvetlendiren yüzme sporu, düzenli yapıldığında ise bel fıtığı tedavi eden önemli bir spor dalı olarak doktorlar tarafından önerilmektedir. İlk defa spora başlayacak olan kişinin ise birdenbire hızlı bir tempo ile yüzmeye, yürümeye ya da koşmaya başlamasının vücuda zarar vereceğinden dolayı, sporların kişinin kondisyonuna ve fiziki yapısına göre uygun bir şekilde yapılması gerektiği bildiriliyor. Yine kasları uygun bir şekilde çalıştırmak için serbest stil ve sırt üstü yüzme stilleri uzmanlar tarafından hastalara tavsiye ediliyor.

bel fıtığı yüzmeKas spazmı, bel kayması, kireçlenme, romatizma, kemik erimesi, omurlarda kırık ve bel fıtığı gibi      çeşitli nedenlerden oluşan bel ağrılarının ancak yüzde ikisi cerrahi tedavi gerektiriyor. Bel ağrısı  çekenler futbol ve basketboldan kaçıp; yüzme ve aerobik gibi sporlara yönelebilirler.

BOYUN FITIĞINDA UYGULANAN EGZERSİZLER

Boyun Fıtığı hastalığında tedaviden sonra yapılması gereken bir takım egzersizler bulunmakta ve bu egzersizler iyileşim sürecini oldukça aza düşürmektedir. Boyun fıtığı tedavisinde yapılması gereken 3 çeşit egzersiz türü vardır.

  • İZOMETRİK BOYUN FITIĞI EGZERSİZLERİ

Fleksiyorta Direnç: Eller alna koyulduktan sonra baş öne doğru itilmeye çalışılır ve bu duruma ellerle engel olunur. 3×10 şeklinde aralıklarla yapılır. Ekstansiyona Direnç: Eller ense yerine başın arkasına koyulduktan sonra baş arkaya doğru itilmeye çalışır ve bu duruma ellerle engel olunur. 3×10 şeklinde aralıklarla yapılır. Yana Eğilmeye Direnç: Sağ el yüzün sağ kısmına koyulduktan sonra baş sağa doğru itilmeye çalışır ve bu duruma sağ el ile engel olunur. 3×10 şeklinde aralıklarla yapılır. Döndürmeye Direnç: Sağ el ense yerine başın arka kısmına,sol el ise şakak bölgesine koyulduktan sonra sağ omuz üzerinden bakmaya çalışır vaziyette baş sağ tarafa dönmek için zorlanır. 10 kez yapılmalıdır ve ardından hareket diğer ele geçerek aksi yönde uygulanır.

  • İZOTONİK BOYUN FITIĞI EGZERSİZLERİ

Baş yavaşça sağa döndürülür ve bu şekilde üç saniye durulur. Baş öne döndürüldükten sonra dinlenilir. Aynı hareket aksi yönde yapıldıktan sonra tekrar dinlenme gerçekleşir. Hareketleri 5 defa yapmak gerekir. Aşırı zorlamadan baş çene göğüse değecek şekilde öne eğilir. Ardından baş yavaş bir şekilde arkaya doğru yatırılır. Hareketleri 5 defa yapmak gerekir. Baş yavaş bir şekilde kulak omuza değecek vaziyette sağa eğilir ve ardından yavaşça doğrultulur. Dinlenmenin ardından hareket aksi yönde tekrar uygulanır ve hareketler 5 defa yapılmalıdır. Baş saat yönünde mümkün olduğunca geniş bir şekilde yukarı,aşağı,sağa,sola döndürülür ve aynı hareket aksi yönde yapılır. Bu hareketler 3 defa yapılmalıdır.

  • OMUZ VE BOYUN FITIĞI EGZERSİZLERİ

Sarkaç Egzersizi: Dizler ve bel hafif öne eğilerek bir el ile masaya tutunurken diğer el serbest bir vaziyette sarkıtılır. Serbest olan kol,dirsek düz tutularak öne arkaya,sağa sola ve daire şeklinde birer dakika sallanır.

Tırmanma Egzersizi: Yüz duvara dönülür ve dirsek gergin vaziyette parmakları duvar üstüne koyarak vücut eğilmeden yürünür. Aynı hareket duvara yan dönülmüş şekildede yapılır ve diğer kol ilede yapılmalıdır.

Omuz Elevasyonu: Kollar yan tarafa sarkıtılır ve dik durumda iken omuzlar yukarı doğru kaldırılırken derin nefes alınır. Omuzları indirirken nefes verilir. Aynı hareket ellerde 1 kilogramlık ağırlıklar varken de tekrarlanır. Kollar serbest bırakılır ve omuzlar önden-arkaya ve arkadan-öne şeklinde çevirmektir.

ÖNEMLİ UYARI!!!

GÜNLÜK GİRİŞ YOKTUR!!!

İnternet Sitemiz Üzerinde birçok sorunun cevabı bulunmaktadır. Lütfen sitemizi inceledikten sonra bize ulaşarak RANDEVU talebinde bulununuz.

İlginiz için teşekkür ederiz.

SIKÇA SORULAN SORULAR İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ.